Повече хляб и цигари купуват в Старозагорско

15:53, 26 апр 17 25 380 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Потреблението на хранителни продукти от домакинствата в Старозагорско се променят, сочат данните на Териториално статистическо бюро Югоизток. През изминалата 2016 г., спрямо предходната, консумацията на хляб и тестени изделия се увеличава с 6.6 кг и достига 94.1 кг средно на лице. Увеличение се наблюдава и при консумацията на кисело мляко от 34.6 кг годишно, на 38.1 кг на човек. При основните хранителни продукти се наблюдава намаление на потреблението на месо - с 2.6 кг, на плодове - с 4.7 кг, на зеленчуци - с 1.1 кг., на безалкохолни напитки - с 5.4 л.

На годишна база с 1.9 л намалява потреблението средно на лице от домакинство на алкохолни напитки (от 37.5 на 35.7 л), докато потреблението на цигари се увеличава (от 450 на 528 броя).

През 2016 г. годишният общ доход средно на лице от домакинство в област Стара Загора е 5 151 лв. и нараства с 1.2% спрямо 2015 година. Основната част от този доход - 97.9%, е получена под формата на текущи приходи от работна заплата, пенсии, социални помощи, детски надбавки, от самостоятелна заетост и регулярни трансфери от други домакинства. Останалата част се дължи на приходи от продажби и др.

Работната заплата продължава да бъде основен източник за доходите на домакинствата. Тя формира 53.9% от общия доход на домакинствата, а през 2015 г. този дял е 52.1%. През 2016 г. домакинствата са разполагали средно на лице с 2 777 лв., получени от работна заплата, докато през 2015 г. тези средства са възлизали на 2 652 лева.

През изминалата година домакинствата в областта са изразходвали 5 047 лв. средно на лице, което е с 0.6% повече в сравнение с 2015 година. За храна са изразходвани 1 657 лв. средно на лице от домакинството.

Разходите, свързани с жилището (вода, електроенергия, горива, жилищно обзавеждане и поддържане на дома), са 873 лв. средно, което е с 3.4% повече, спрямо 2015 година.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама