Летяща пуйка, голяма колкото кенгуру, е обитавала Австралия

10:55, 14 юни 17 / Любопитно 25 393 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Гигантска летяща пуйка с големина колкото кенгуру е населявала Австралия, съобщиха палеонтолози след анализ на вкаменелости и кости на територията на държавата континент, разкрили информация за пет изчезнали животински вида, предаде АФП.

Екип учени от университета Флиндърс в Южна Австралия обяви, че става дума за далечни роднини на очилата големокрака кокошка и храстова торна кокошка.

Птиците са живели през плейстоцена заедно с други гигантски австралийски животни като дипротодона, двуутробния лъв и прокоптодона.

Първоначално учените смятали, че вкаменелостите, открити най-напред през 80те години на 19 в., са от отделна праисторическа птица, но скорошни проучвания ги навеждат на извода, че става дума за пет отделни животински вида.

Сред тях е пуйката, която е тежала до 8 кг. и е била по-висока от сивото кенгуру, достигащо до 1,3 метра – четири пъти по-голяма от съвременната птица.

„Откритията са значими, защото ни разкриват, че повече от половината австралийски големокраки кокошки са изчезнали през плейстоцена, а досега не сме си давали сметка за това”, каза изследователската Елън Шут.

Новооткритите птици попадат в две категории – високи пуйки”, които са имали дълги, изящни крака и „пилета”, които били късокраки и с големи тела.

За разлика от други изчезнали птици като додо, тези големокраки кокошки са можели да летят.

Макар че са били масивни, дългите силни кости на крилете им показват, че са били в състояние да летят и вероятно са гнездили в дърветата, за разлика от съвременните им братовчеди, които правят купчинки, в които снасят яйцата си.

Плейстоценът е геоложка епоха, започнала преди 1,806 млн. години и завършила преди 11,5 хил. години. Епохата на плейстоцена се предшества от тази на плиоцена, а следващата епоха е ът. За плейстоцена са характерни няколко ледникови периода. Съвпада с края на палеолита в археологията.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.